Disposicions Generals
El present reglament:
- Dicta les normes de disciplina i convivència de l’Associació.
- Serà d’aplicació a tots els socis de l’Associació.
- S’entén i aplicarà sense excloure la responsabilitat civil o penal en què poguessin incórrer les persones físiques o jurídiques compreses en l’àmbit de la seva aplicació.
La Junta Directiva:
- Podrà adoptar de manera immediata les mesures que cregui adequades i necessàries per tal de mantenir l’ordre dins l’entitat, comunicant-ho posteriorment als interessats, incloent els casos no contemplats en el present reglament.
- Tindrà cura en la prevenció de les actuacions disciplinàries presents en aquest reglament.
- Aplicarà el present reglament en benefici de l’associació i els seus fins, deixant de banda opinions i objectius personals, amb tota transparència i amb una gestió i direcció digne.
Capítol I, del comportament
S’espera que qualsevol soci ostenti un comportament digne.
A menys que s’especifiqui el contrari o no sigui procedent d’aplicació, tota norma establerta en el present capítol es farà extensiva no sols vers l’Associació sinó també vers els seus socis, col·laboradors, membres d’altres entitats i públic en general.
S’espera que tot soci respecti els estatuts i aquest reglament, i:
- No falti al respecte als altres.
- Mostri una imatge positiva com a soci.
- Pagui les quotes i contribucions econòmiques que li corresponguin.
- Compleixi amb els compromisos adquirits.
- Faci bon ús, tingui cura i conservi les instal·lacions i el material.
Capítol II, de les activitats
- La Junta Directiva establirà una possible remuneració a percebre per a determinades activitats, podent ésser bonificades per als socis.
- Si l’Associació rep una remuneració o donatiu per la realització d’una activitat, aquesta s’aportarà al fons destinat a les despeses comuns de l’Associació.
- Qualsevol persona que no es comporti correctament en una activitat, inclosos els socis, podrà ser expulsada d’aquesta, amb la possibilitat que, essent soci, se li obri un expedient sancionador.
- La Junta Directiva pot nomenar socis per a què s’encarreguin de determinades àrees o grups de treball i n’informin de les seves activitats i evolució. Qualsevol soci que estigui interessat en la creació d’una àrea o grup de treball, ho haurà de sol·licitar per escrit a la Junta Directiva per al seu estudi.
Capítol III, de les instal.lacions i el material
En general:
- Tot soci que faci ús d’una instal·lació o material propietat o cedit a l’Associació, i per extensió, el d’altres socis, col·laboradors o entitats, ho farà amb tota cura i amb la prudència necessàries per la seva correcta utilització, cura i conservació.
- Tot soci, abans de fer ús d’una instal·lació o material propietat o cedit a l’Associació, ha de ser coneixedor i aplicar les instruccions, normes i protocols que li siguin d’aplicació.
- Tot el material que qualsevol soci o col·laborador cedeixi a l’Associació serà inventariat juntament amb les condicions que es puguin establir per tal cesió. Quedarà sotmès a les mateixes reglamentacions d’ús que el material propi de l’Associació, sens prejudici de la propietat inalienable que pugui tenir-ne el soci que fa la cessió.
- Tot ús que es faci de les instal·lacions o materials serà sempre en relació a l’acompliment dels fins i interessos de l’Associació, quedant-ne directament exclòs qualsevol benefici o lucre individual.
- Es reserva tot dret d’admissió. Les persones que no es comportin adequadament podran esser expulsades immediatament de les instal·lacions.
- La Junta Directiva disposarà d’accés a les instal·lacions.
Disposicions Finals
- La junta Directiva pot modificar el present reglament, amb aplicació immediata, havent ratificat els canvis a la següent Assemblea.
- El present reglament de règim intern, serà vigent a partir del dia en que es constitueix l’Associació.